Varför kollar jag sånt?

Jag fattar inte varför jag ens kollar på barn som har det illa, kollade in en dokumentär på youtube.. barnen i bulgarien, det är det värsta jag sett!!
Hur i helvete kan man behandla handikappade barn så illa som dom gör?
dom lever i en ständig plåga och saknar närhet av en vuxen människa, jag grät när jag såg den.
hade jag haft pengar hade jag gjort allt för att dom skulle få det bättre, utan pengar funkar ju ingenting i dagens läge.
barnen värkar inte ha samma värde där som här i Sverige, jag tycker att alla ska ha rätt till en bra uppväxt, men nu är det bara fantasier, för världen funkar inte så.
Men jag hoppas verkligen att folk börjar agera mer som engelskmännen gjorde, dom åkte till Bulgarien och försökte prata med regeringen om alla barnhem, dock utan framgång, men dom kämpar fortfarande för det barn som bor på dom elendiga barnhemmen.
Hade jag det som krävs så hade jag velat adoptera ett svårt sjukt barn, men det krävs mer än vad jag har.
som sagt har även pengar en stor del där, och dom pengarna har jag inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0